2016. szeptember 6., kedd

Lilahagyma lekvár

Akkor találkoztam először ezzel, amikor Angliába költöztem és egy időben rászoktam a szupermarket-szendvicsekre. Van ugyanis egy Ploughman's nevű szendvics, ami alapvetően vegetáriánus (én ugyan nem vagyok az, de ez a szendvics hamar nagy kedvencé vált) és az egyik vezető íz benne az a barna, sokáig számomra azonosítatlan szósz, amiről később kiderült, hogy az bizony hagyma chutney. Már régóta tervezem az elkészítését, az utolsó löketet egy barátnőmnél tett látogatás adta meg pár hete, aki az ebédhez ilyet kínált (a hölgy egyébként szintén vega), azonban farmnál készült "házi" változatot. Gyorsan vetettem egy pillantást a cimkére, hogy mégis nagyjából milyen alapanyagokat tartalmazó recept után kutakodjak. A net tele van ilyen receptekkel, nekem erre esett a választásom, főleg a nagy mennyiség miatt......annyit változtattam rajta, hogy adtam hozzá egy pici sót.

Hozzávalók
32 db lilahagyma
2 tk só
880 g befőzőcukor
8 dl balzsameset
4 dl vörösborecet
8 babérlevél
28 cm egész fahéj (itt 7 centis standard darabokban árulják, tehát abból 4 db)
4 szál friss rozmaring
4 ek olaj

Elkészítés:
  1. A hagymát megpucoljuk és félkarikákra vágjuk.
  2. Az olajat fehevítjük és a fahéjat, a babérlevelet és a rozmaringot lassú tűzön kb 15 percig pirítjuk benne, hogy jól kiengedjék az aromájukat. Kivesszük a rozmaringot és a babérleveleket, rádobjuk az olajra a hagymát, megsózzuk és fedő alatt közepes tűzön nagyjából fél órát pároljuk, amíg a hagyma puha lesz.
  3. Felöntjük az ecetekkel, hozzáadjuk a cukrot és fedő nélkül főzzük tovább. Először nagy lángon felforraljuk, majd kis lángra téve további jó 45 percig főzzük még.
  4. Sterilizált üvegekbe szedjük, rácsavarjuk a tetejét és 5 percet hagyjuk fejjel lefelé állni az üvegeket. Tegyük száraz dunsztba és abban hagyjuk teljesen kihűlni. Felbontás előtt legalább egy hónapot érleljük, hogy az ízek jól összeérjenek.
6 db 7,5 dl-es üveggel lett nekem ebből a mennyiségből.

sajnos a fotózás lemaradt a nagy sietségben, pótolom, amikor felbontottam az első üveggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése