2015. december 23., szerda

Azonnal puha mézeskalács

A nagy karácsonyi iramban ezer receptet találtam a neten, fel is jegyeztem jópárat, végül ezt sütöttem meg, nagyon jól sikerült. Azért írom most ezt ide, hogy jövőre ne kelljen megint fejvesztve keresnem egy receptet, ami működhet. (sajnos az lemaradt a feljegyzésből, hogy honnan írtam ki). Elég sok lett belőle (a képen látható mennyiség 3szorosa). Az írókát még a sütidekorálós suliban tanultam. Ezeket a mézeseket a gyerekek dekorálták, amíg én mást sütöttem.

Hozzávalók
8 bögre liszt
1,5 bögre porcukor
3 teáskanál szódabikarbóna
1 csomag mézeskalács fűszer
30 dkg vaj
1 bögre méz
3 tojás

+1 egész tojás

Elkészítés:
  1. A száraz hozzávalókat egy tálban összekeverjük.
  2. A vajat megolvasztjuk, a mézet felmelegítjük. Mindkettőt hozzáadjuk a szárazanyagokhoz. Beleütjük a tojásokat is. Először egy villa segítségével keverjük, majd kézzel gyúrjuk. 3 mm-re nyújtjuk, szaggatjuk és előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük. Pár perc elég nekik, éppen csak addig kell sütni, amíg egy icipici szint kap a teteje. Ekkor még nagyon puhának tűnhetnek, de pont jók. Ha túlsütjük, kemény lesz. Rácsra szedjük. Azon forrón lekenjük őket felvert tojással, ettől lesznek szép fényesek. Hagyjuk teljesen kihűlni.
Az írókához:
1 tojás fehérjét lassú fokozaton verni kezdjük 10 deka porcukorral. folyamatosan adagolunk hozzá további porcukrot egészen addig, amíg nagyjából 15-20 perc folyamatos gépi keverés után a masszánk "megáll magától". Ezt elég nehéz leírni, hogy milyennek kell lennie, ha felemeljük a habverőt belőle, akkor a kihúzott rész egy picit visszakonyul, de nem hajolhat vissza tövig, ha igen, akkor kell még hozzá keverni porcukrot. Mivel levegőn nagyon gyorsan szárad, ezért szedjük egy üveg tálba és azon nyomba fedjük le légmentesen folpack-kal, csak annyit vegyünk ki belőle, amennyit éppen használunk.Tetszés szerint színezhetjük gél festékkel. 1es nyomócsővel díszítjük a mézeskalácsainkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése