2015. február 25., szerda

Egyszerű pizza

Mióta csak főzésre adtam a fejem, azóta Stahl Judit pizzáját sütöttem.....finom, gyors, egyszerű. Azonban a múlt héten pizza-partira voltam hivatalos a lengyel barátnőmhöz. Na hát olyan finom pizzát még nem ettem, mint amit ő csinált. Nekem persze azonnal kellett a recept és már el is készítettem újra. Sajnos túl jó képet nem sikerült csinálni róla, pótolom majd, hiszen biztosan ez a pizza sül ezután.

Sosem értettem hogy miért olyan finom a pizzériai pizzán a feltét. Hát most ezt is megtudtam, hogy eddig rosszul csináltam: történetesen a pizzaszószra kell tenni a sajtot közvetlenül és arra rá az összes többi feltétet.....én meg eddig a sajttal zártam a sort, így gyakorlatilag minden feltét megfőtt a sajt alatt ahelyett, hogy megsült volna.

Mikor először láttam a receptben az 1 deka élesztőt kicsit szkeptikus voltam, hogy ez működni fog-e....de igen, tényleg elég volt. Kicsit sokat kell várni, szóval ez nem az a gyorsan összeütök valamit típusú recept, akkor se működik, ha az ember már éhes, mikor nekiáll, érdemes előre gondolkodni pizza-ügyben ezesetben, de maximálisan megéri.

Hozzávalók (4 darab rendes méretű pizzához)

155g liszt
155g víz
1 dkg friss élesztő

695g liszt
415g víz
3,5 teáskanál só

Szószhoz
paradicsomszósz (passata)
1 ek cukor
só, bors, oregánó ízlés szerint
olivaolaj

Elkészítés:
  1. A 155g vízből és 155g lisztből az élesztővel tésztát keverünk, majd letakarva hagyjuk állni 3 órát.
  2. Hozzágyúrjuk a tészta maradék hozzávalóit  és újabb 2 órát kelesztjük.
  3. A megkelt tésztát 4 részre vágjuk, cipókat formálunk belőle (úgy hajtogatjuk, mintha zsemlét formáznánk, tehát nem kell átgyúrni, hanem csak a széleit szépen behajtani középre körbe-körbe, amíg szép kerek formát kapunk....ekkor megfordítjuk, hogy a tetején legyen a teljesen sima rész)...lisztezett felületen letakarva további fél órát kelesztjük.
  4. A szószhoz a hozzávalókat összekeverjük, előkészítjük a használni kívánt feltéteket.
  5. A megkelt cipót kezünkkel kilapítjuk (ne nyújtsuk sodrófával, így benne maradnak a buborékok), sütőlapra tesszük (kövön az igazi), megkenjük szósszal, megszórjuk pici sajttal és mehet rá a többi feltét ízlés szerint. 200 fokos előmelegített sütőben sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése