2015. január 17., szombat

Focaccia

Nagyon szeretjük a focacciát. Próbáltam már többféleképpen, csak simán sóval, borssal, aztán csak rozmaringgal, de ez a gazdagabb verzió jött be a legjobban. Ugyan ez egy kenyérfajta, de én magában szoktam sütni vacsorára. Nagyon gyorsan megvan. A "feltét" természetesen ízlés dolga. Az alapja pizzatészta, igazából annyiban különbözik, hogy ezt vastagabbra sütik, illetve nincs rajta a paradicsomos szósz. Ez kenyér.

A recept Limarától származik, mivel úgy tökéletes, ahogy van, ezért kár lenne bármit változtatni rajta. Na jó, én a tésztába is szoktam aszalt paradicsomot tenni.

Hozzávalók
50 dkg liszt
1,5 tk só
3 ek oliva olaj
3 dl víz
2,5 dkg friss élesztő
1 tk szárított rozmaring

friss rozmaring levél
só, bors
olivaolaj
aszalt paradicsom
mozzarella

Elkészítés:
  1. A tészta hozzávalóiból tésztát dagasztunk. (még az élesztőt sem kell felfutattni, géppel összesen 2 perc az előkészítése) Hagyjuk duplájára kelni.
  2. Nagyobb tepsi alját kikenjük oliva olajjal. A megkelt tésztát a tepsibe tesszük, úgy ahogy kivettük a tálból és kezünkkel egyszerűen szétnyomkodjuk a tepsi széléig. Nem kell egyenletesnek lennie, sőt! Mikor kitöltöttük a tepsit ujjunkkal mélyedéseket nyomunk a tésztába (nem kell átlyukasztani!), hogy még egyenletlenebb legyen a felülete. Az egész tésztát megkenjük oliva olajjal. Ha teszünk rá aszalt paradicsomot (mint én mindig), akkor nyugodtan használhatjuk a paradicsomos üvegben lévő olajat. Megszórjuk sóval, borssal és a friss rozmaringlevélkékkel. Na jó, az enyém is szárított, mert frissen veszem ugyan, de annyi van egy zacskóban, hogy kb 3-4 focacciára elég, szóval a maradék mindig megszárad a konyhapulton. Az aszalt paradicsomot én kockákra szoktam vágni, de rátehetjük egyben is vagy csíkokra vágva. Végül rátesszük a mozzarellát is. Én a paradicsomra szoktam benni a sajtot, mert először is úgy nem szárad ki sülés közben, másodszor úgy nem veszik észre a gyerekeim.
  3. Hagyjuk őket egy kicsit pihenni sütés előtt, addig a sütőt melegítsük elő 200 fokra. Kb 20-25 perc sütés elég is neki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése