2011. június 24., péntek

Csirkehús velefőtt zöldséggel avagy húsleves babáknak, csirkealaplé készítése babáknak és a hús fagyasztása

Milyen gyorsan megy az idő, csak eljutottunk a húsig is. Eszterem eddig 13 féle zöldséget és gyümölcsöt próbált  (répa, krumpli, édesburgonya, alma, sütőtök, körte, édeskömény, borsó, fehérrépa, meggy, póréhagyma, őszibarack és avokádó) és az alma kivételével szinte az összes sikert aratott nála. Mivel 1 hónapja eszegetünk, így bőven itt volt az ideje a hús bevezetésének. 6-7 hónapos babáknak csirke és pulykahús adható, mivel én pulykát ritkán veszek 8nem is tudom miért), viszont szinte mindent csirkéből csinálok, ezért adta magát, hogy a kisasszony is csirkét fog kapni. Mégpedig csirkemellet, zsíros, bőrös részét ne adjuk a babának.

A húst egyszerűen megpárolhatjuk párológépben, megsüthetjük sütőzacskóban, megfőzhetjük tiszta vízben, én azonban a zöldséges verziót választottam, mert így 3 legyet ütöttem egy csapásra. Először is megfőtt a hús, amit csak Eszternek szántam (nem vagyok híve annak, hogy a felnőtteknek szánt húslevesből szedjük ki a babának a húst, mivel az a baba veséjének túl sok sót tartalmaz). lett 4 adag "baba-húslevesem-pépem" és 4 adag húsalaplevem babaverzióban, amit később felhasználhatok  egyéb zöldségek főzőleveként egy plusz ízt adva neki. Azért is praktikus így elkészíteni, mert a csirkemell nagyon száraz magában és amikor turmixoljuk, akkor jól jön a főzőlé.Akármelyik megoldást is választjuk, egy dolog nagyon fontos: a húsnak minden esetben teljesen át kell főni/sülni, nem maradhat benne nyers rész.

Ez volt az első alkalom, hogy egy csipet sót tettem Eszter ételéhez, a teljes liter vízhez és az összes húshoz/zöldséghez, könnyen belátható, hogy egy-egy adagba nagyon minimális mennyiség jut.

Hozzávalók

2 kisebb csirkemell (összesen 1 csirke melle)
2 sárgarépa
1 fehérrépa
fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
csipet só
1 liter víz

A vízben feltesszük főni a csirkemellet és a megtisztított és feldarabolt zöldségeket, puhára főzzük őket. (ne tegyünk bele borsot, mint a rendes húslevesbe) Vágjuk el a mellet főzés közben, hogy biztosak lehessünk benne, hogy teljesen átfőtt.  Ha megfőtt hagyjuk kicsit hűlni. Vegyük ki a húst és néhány evőkanál lével turmixoljuk össze. Későbbi felhasználásra tegyük  jégkocka-tartóba és fagyasszuk le. Én kisebb, gyümölcs alakú jégkocka-formát használtam, mert a húsból kevés kell úgyis a későbbi ételekbe.
Miután beletettem a jégkocka-formába a turmixolt húst, kb 3 kiskanálnyi maradt a turmixban, ami nem fért bele a formába, ahhoz kiszedtem a levesben főtt zöldségeket, mindet, a hagymát is, tettem rá pár kanál levet és azt is jól összeturmixoltam. 3 adagot sikerült belőle lefagyasztanom, 1et pedig megevett Eszter

A fazékban maradt levet kicsi szűrőn átszűrve hasonló, 2 dl-es edényekbe mertem és szintén lefagyasztottam.

Amikor a husi megfagyott a jégkockaformában, akkor áttettem a golyókat egy zárható zacskóba:

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szívesen olvastalak volna már akkor is,mikor a fiam pici volt,de most is. Ezért is kérlek nézz be hozzám és fogadd szeretettel a díjat.

    kalandozasaim.blogspot.com

    VálaszTörlés