2011. május 27., péntek

Egyszerű répapüré babáknak

Mint azt már az előző postban említettem, itt az idő, hogy kislányom megismerkedjen az ízekkel. 2 napi rizspép után akkor jöjjenek a valódi ízek. Kezdhettük volna almával, sütőtökkel, édeskrumplival is, de én inkább a répát választottam......a miértre nincs válasz, mindegy is, úgyis sorra kerülnek a többiek is hamarosan.

Fogtam 7 darab répát, levágtam mindkét végüket, alaposan megmostam, majd alufóliába csavartam őket egyenként. Nem kell meghámozni, mert sülés után gyönyörűen le lehet húzni a héját. 220 fokon sütöttem őket olyan 15-20 percet.

Azon melegében kivettem az alufóliából, lehúztam a héját egy késsel, feldaraboltam őket és a mixerem edényébe tettem. 4 répa fért bele egyszerre.....innen már csak a gombot kell nyomni a gépen kellően sokáig, amíg elérjük a kívánt pépes állagot. Ellenőrizzük, hogy nem maradt-e benne darabos.

Sajnos nem bírtam rávenni a fényképezőgépemet, hogy visszaadja a répa gyönyörű sárga színét a tányérban.
1 evőkanálnyi fogyott el belőle ma, a többit lefagyasztottam jégkockatartóban, így holnap-holnapután (és a későbbiekben, amíg el nem fogy) csak elő kell venni belőle.

Nagyon finom, édes pépet kapunk.
Nem javaslom, hogy a húslevesben főtt répát használjuk fel a baba etetésére ennyire a hozzátáplálás kezdetén, ugyanis a leves sózva van!

2 megjegyzés:

  1. Szia!Örülök hogy megtaláltam az oldalad.6 hónapos a kislányom Izabell.Eddig üveges babakaját adtam neki,de elég volt.Nagyon jó tippeket és recepteket adtál nekem.Köszönöm!

    Üdv:Kata

    VálaszTörlés
  2. Szia Zsuzsi!
    A kislanyom januar vegen lesz 6 honapos, akkor kezdjuk a hozzataplalast. Nagyon bizonytalan voltam abban, hogy mikent is csinaljam, az oldalad rengeteget segitett maris elmeleti sikon. Koszonom!!:)

    VálaszTörlés