2011. március 30., szerda

Pizza Stahl Judittól

Imádom a pizzát, de bevallom töredelemesen, én bizony rendelni szoktam általában........kedd nálunk a pizza-nap, mert akkor az egyik (egyébként nagyon jó) pizzériában egyet fizet kettőt kap akció van este is, nemcsak délben. De tegnap Apa is itthon volt, így nem rendeltünk este, hanem én sütöttem ebédre. Korábban is csináltam már párszor, de azért nem ez a jellemző. Néha még mirelit-pizzázunk is (huuuuu, micsoda gasztroblogger vagyok én), a Chicago Town csirkés pizzája Apa kedvence, enyém meg a négy sajtos. Így most is ez a kettő készült, annyi változtatással, hogy a csirkehusi helyett sonka került rá. Az alap természetesen Stahl Judité, az nagyon bejött korábban.

Hozzávalók a tésztához
4 darab nagy kerek pizzához)(

1 kg liszt
2 csapott evőkanál só
1 ek szárított oregano
örölt fekete  bors
2 tasak szárított élesztő
1/2 ek cukor
6 deci langyos víz
1/2 deci olivaolaj

Elkészítés:

  1. A tésztához a hozzávalókat megdagasztjuk, a tálat kikenjük olivaolajjal, a tészta tetejét is, letakarjuk és kétszeresére kelesztjük
  2. Amikor megkelt 4 részre vágjuk, kinyújtjuk őket kerekre és tetszőleges feltétet pakolunk rá, majd előmelegített sütőben 180 fokon megsütjük.
Pizzaszósz szintén Stahl Judittól

Hozzávalók

1 db 400gr-os hámozott paradicsom konzerv
1 ek sűrített paradicsom
2 teáskanál szárított oregáno
2 gerezd fokhagyma
2 ek olivaolaj
örölt feketebors

Elkészítés:
  1. A paradicsomkonzervet lecsöpögtetjük, mixerbe tesszük, hozzáadjuk a többi hozzávalót és megnyomjuk a gombot.
Sonkás-gombás-zöldséges töltött szélű pizza

Ez az, ami a csirkés alapján készült. Kell hozzá egy tésztacipó, amit kerekre nyújtunk, nagyobbra, mint a pizzasütőnk. Körberakjuk a szélénél mozzarella-golyókkal, felhajtjuk a lelógő széleket, be a sajt-golyócskák alá, majd megkenjük a pizza-krémmel. Feltétnek került rá kockára vágott sonka, negyedbe vágott mini-gombafejek, kockára vágott paradicsom és zöld kaliforniai paprika, felkarikázott lilahagyma és végül egy kis reszelt sajt.


Quattro formaggi avagy a négysajtos pizza

Ehhez is kerekre nyújtunk egy tésztacipót, amit megkenünk pizzakrémmel. A nevéből adódóan 4 féle sajt került rá, nálam most reszelt parmezán, mini-mozzarellagolyók, gorgonzola és taleggio.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése